Soal Jawab JUS MATE 5 ~ Sembelit Selepas Ambil JM5

Soalan Sejak pengambilan JDM5, saya mengalami sembelit & jarang ke toilet kecuali buang air kecil dek kerna minum air dlm 3 hingga 4 liter sehari...
sebelum ni saya memng x de masalah pergi toilet.... selalunya 2 kali sehari. sebaik bangun pagi dan selepas mkn.... saya rasa x selesa.. bila x pergi toilet..... saya minum byk air putih n makan byk sayur dlm breakfast
 


Jawapan
dlm pengamalan JDM, penguna mula mengurangkan makan,ini menyebabkan pergerakan usus lambat / sembelit. Bila amik jus ni kan, kita dah kurang makan, dah kurang makan, apa lagi yang nak di keluarkan,cuba fikirkan jawapan saya.Tapi jangan risau JDM 5 mengandungi guar gum sejenis fiber yg boleh membantu merawat sembelit dan masaalah usus yg lain.
Teruskan amal makan sayur n buahan spt betik / pisang ,.dan dlm masa yg sama kurangkan makanan berkalori jenis kaborhidrat spt nasi, roti, oat atau mee,...biasanya usus anda akan mula biasa dgn corak pemakanan yg baru,..dan guar gum dlm JDM 5 membantu merawat / mempercepatkan hilang sembelit yg pn alami,..
harus faham , sembelit yg dialami disebabkan pertukaran cara / jenis makan,..bukan kerana JDM 5

0 comments:

Post a Comment