dR11 Rawat Penyakit Resdung

Mengalami masalah resdung dan jerawat merupakan masalah biasa yang boleh terjadi kepada sesiapa sahaja yang tidak menjaga permakanannya. Malah ia boleh menjadi serius dan berlarutan sekiranya tidak dijaga dan dirawat dengan betul.


Bagi seorang guru di Kuantan, Pahang Nurussoabah Ismail, 38, masalah resdung dan jerawat yang dialami beliau sejak remaja menyebabkan beliau menggunakan pelbagai produk dan ada diantaranya memudaratkan beliau sendiri.

“Saya pernah menggunakan produk kecantikan yang mengandungi hidroquinon yang popular sekitar 2002 sehingga terjadi pengelupasan kulit muka saya yang serius.

“Malah ia juga buat muka jadi tompok-tompok hitam terutamanya kawasan sekitar hidung dan mulut…ia hanya bertindak memutihkan kulit saya tapi bukan merawat kulit saya,” kata beliau yang lebih dikenali sebagai Nurul.

Menurutnya beliau juga mempunyai lingkaran gelap bawah mata sejak zaman persekolahan lagi serta pigmentasi kerana aktif dalam bersukan dan kerana itu wajah beliau nampak kusam dan tidak berseri berbanding rakan-rakan sebayanya yang lain.

“Selepas mencuba pelbagai produk dengan kesan yang hanya sementara akhirnya saya memilih untuk menggunakan DR II dengan rawatan dari dalam pada April lalu.

“Selepas lapan minggu guna DRII kulit wajah saya semakin cerah, kesan pigmentasi dan parut jerawat juga semakin pudar termasuklah lingkaran gelap di bawah mata,” kata Nurul yang semakin aktif menjadi pengedar di sekitar Kuantan.


0 comments:

Post a Comment